You are currently viewing Sposoby na promocję prawnika i radcy prawnego

Sposoby na promocję prawnika i radcy prawnego

Obecnie można wybierać spośród wielu sposobów na promocję swoich usług. Zadanie to jest nieco utrudnione gdy oferujemy coś, z czego większość osób nie korzysta na co dzień. Tak właśnie może się zdarzyć podczas prowadzenia własnej kancelarii. Jak trafić do grupy docelowej?

Jak początkujący prawnik może pozyskać klientów?

prawnikPrzede wszystkim osoba rozpoczynająca własną działalność prawniczą powinna zadbać o swój wizerunek. Powodem, dla którego klienci wybierają dany produkt, markę lub usługę jest głównie jej znajomość i zaufanie. Zbudowanie tych dwóch elementów wymaga czasu. Mimo wszystko można można przyśpieszyć ten proces. W tym celu powinieneś rozpocząć od zaistnienia w Internecie. Załóż sobie profil w mediach społecznościowych, na portalach i forach tematycznych. To pierwsze miejsce, którym ludzie szukają potrzebnych im usług. Zawrzyj tam niezbędne informacje o sobie, swojej ofercie, nienachalnie zasugeruj dlaczego warto zwrócić się o pomoc właśnie do Ciebie. Nie zapominaj o zdjęciu, to bardzo ważna kwestia, która zwiększa Twoją wiarygodność. Nie bez powodu fotografia biznesowa jest obecnie tak popularna. Zdjęcie dobrej jakości, przedstawiające Cię np. w todze adwokackiej od razu ociepli Twój wizerunek. Nikt nie pomyśli o Tobie jak o oszuście lub nieznanym naciągaczu, tylko poważanym profesjonaliście. Każdy radca prawny czy adwokat powinien zawsze mieć przy sobie wizytówki – nigdy nie wiadomo w jakiej sytuacji się przydadzą.

Eko gadżety sposobem na reklamę

Eko gadżetyEko produkty to ostatnimi czasy bardzo modny sposób promocji. Najpopularniejszymi z nich są torby materiałowe, które większość z nas posiada w domach. Są praktyczne, designerskie i świetnie spełniają swoje zadanie – są mobilną reklamą. Oprócz toreb można przebierać w ekologicznych:

  • długopisach,
  • notesach,
  • pamięciach USB,
  • akcesoriach biurowych i wielu innych.

Produkty ekologiczne kojarzą się głównie z naturą, wytrzymałością i luksusem (bez względu na to, czy jest to ekologiczny długopis czy surowiec do palenia w piecu – i tak kojarzy się z czymś droższym i lepszym). Stąd konsumenci automatycznie utożsamiają firmę z cechami gadżetu. Zastanów się czy Twoi potencjalni klienci mają oceniać się na podstawie taniego, plastikowego długopisu, czy solidnego, ekologicznego terminarza. Innymi popularnymi produktami są gadżety z nadrukiem. Umożliwiają absolutną dowolność w wyborze wzorów, kolorów i napisów, sprawdzą się więc jako reklama właściwie wszystkiego.

Szyldy podświetlane zapewnią widoczność siedzibie firmy

Szyldy podświetlaneTo jeden z bardzo ważnych czynników decydujących o tym, czy dana osoba Cię odwiedzi. Często klienci wchodzą do danego punktu chociaż wcale tego nie planowali. Po prostu zobaczyli szyld z napisem ‘radca prawny’ i przypomniało im się o trapiącej ich sprawie. Dlatego dostępność, obecność drogowskazów i informacji jest tak ważna. Niektórzy przedsiębiorcy decydują się na oklejanie samochodów. Krótkie hasło, numer telefonu i logo na prywatnym lub firmowym aucie mogą świetnie zareklamować Twoją kancelarię. Tym bardziej, kiedy zajmujesz się wypadkami drogowymi i odszkodowaniami. Z kolei oklejenie jakiegoś starego, rozklekotanego, rdzewiejącego auta stojącego na poboczu lub parkingu to dużo gorszy pomysł. Wygląda nieprofesjonalnie i przeważnie kojarzy się firmami naciągającymi klientów na pożyczki na wysoki procent.


Tekst został napisany w oparciu o:


Podsumowanie

Powyżej przedstawiliśmy tylko przykładowe formy reklamy. Decydując się na jakąkolwiek z nich zadbaj o to by zachęcała klientów do skorzystania z Twoich usług. W przeciwnym wypadku jedynie stracisz pieniądze i uzyskasz całkiem odwrotny do zamierzonego efekt.